Sayfalar

7 Ocak 2014 Salı

GERÇEK KAKAO SOSU

Gerçek kakao sosu nasıl yapılır
Kakao sosu nasıl yapılır
Kakao sosu tarifi
Gerçek kakao sosu tarifi


Gerçek kakao sosu nasıl olur diye hiç düşünmemişsinizdir büyük olasılıkla. Hatta eminim bir dolu kakao veya çikolata sosu görmüş, duymuş, tatmışsınızdır. Ben de gördüm, duydum, tattım ama hepsinin içinde ya bitter çikolata, ya çiğ süt kreması, ya margarin-tereyağ, ya da bazen birkaçı birden olabiliyor.. Oysa bir arkadaşımdan aldığım bu kakao sosu tarifinde sadece kakao, su ve şeker var.. Yani halis kakao lezzeti.. Kendim bayıldığım için böyle söylüyorum tabii ki. Belki sizler diğer türlerde olanları da seviyorsunuz ama ben bu lezzete gerçekten bayılıyorum. Fotoğraftaki muhallebiye gelince.. merak etmeyin onun da tarifini vereceğim ama bu postun ana fikri yine de kakao sosu :)) Afiyet olsun..


Malzemeler:
*********************


Muhallebi:
----------------------------
*1 litre süt
*2 kahve fincanı un (ben 1 ölçü un, 1 ölçü nişasta kullanıyorum)
*8 çorba kaşığı şeker
*Vanilya veya dövülmüş damla sakızı
*Dilerseniz 1 çorba kaşığı tereyağı veya margarin

Kakao sosu:
--------------------------------------
*1 kahveci çay bardağı kakao
*1 çay bardağı su
*4 çorba kaşığı şeker


Yapılışı:
*********************
*Muhallebi malzemesini - yağ hariç - tencereye alın ve ocak üstünde karıştırarak kıvamını alana dek pişirin.
*Ocağı kapatıp , tercih ediyorsanız, yağı ekleyin ve karıştırarak erimesini sağlayın.
*10-15 dakika kadar mikserle çırpın ve kuplara paylaştırın.
*Küçük bir tencere veya sosluğa kakao sosu malzemelerini koyun ve ocak üstünde karıştırarak fokurdayana kadar pişirin. Bu esnada çok yoğun olmayan kıvama gelmiş olacaktır.
*Kupların üstüne kaşık kaşık bölüştürerek yayın.
*Bu esnada sosun bir kısmı siz farketmeden muhallebinin içine girebilir ve yerken içinden çıkan sürprizle karşılaşabilirsiniz, şaşırmayın.
*Dışarıda soğuttuktan sonra buzdolabına alın ve en az 3-4 saat beya daha iyisi bir gece bekletin, ertesi gün soğuk servis edin.
*Dilerseniz servis esnasında nane yaprağı, hindistan cevizi, fınfık-ceviz-badem-antep fıstığı kırığı ile süsleyebilirsiniz.

32 yorum:

  1. Elinize saglik. Nefis gozukuyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Serap'cım. Kakao evde her zaman bulunuyor. Çok pratik bir çözüm ve eminim güzel bir lezzet.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembecim; gerçekten kolay ve hafif bir lezzet bu. Gerçek bitter tadında :) Sağol canım..

      Sil
  3. Nefis olmuss,ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık ablacım bir de böyle denemek lazım sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. içinde ne olduğunu bilmek rahatlatıyor insanı, bundan sonra sos olmak yok. Eline sağlık Serapcım.

    YanıtlaSil
  6. pratik bir sos ne güzel, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Hele bizim gibi küçük çocuklulara ne büyük iyilik ettin bu tarifle ablacım. Mutlaka deniycem bunu, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlanacak olmana çok sevindim ablacım, sağolasın :)

      Sil
  8. Canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık
    bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık Serapcığım kakaolu soslu muhallebin de yeme de yanında yat olmuş hani böyle derler ama ben vallahi yemeden duramam yer öyle yanında yatarım.Epeydir muhallebi yapmamıştım iyi oldu aklıma getirttin bende yapayım canımm.Ellerine sağlık olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık,Serapcım görüntü muhteşem.

    YanıtlaSil
  13. valla oyle bir anlatmissin ki cok merak ettim Serap ablacim. ilk firsatta yaparim insallah oglustan firsat olursa :) bana da beklerim, unutuldum mu yoksa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeydacım; hiç seni unutmak mümkün mü? Çok sağol ablam :)

      Sil
  14. eline sağlık kuzum doğal her zaman güzeldir:)))

    YanıtlaSil
  15. Tatlı da sosu da nefis görünüyor:) Bu arada örtünüzü de güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler Mommyslifetime :)

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...