Sayfalar

27 Aralık 2012 Perşembe

YULAFLI TUZLU DİLİMLER

Yulaflı kurabiye tarifi
Yulaflı tuzlu kurabiye tarifi
Tuzlu yulaflı kurabiye tarifi
Yulaflı tuzlu kurabiye nasıl yapılır
Yer fıstıklı kurabiye tarifi

Yulaflı tuzlu dilimleri Dr.Oetker'in kabartma tozu paketlerinden birinin arkasında dikkatimi çekmişti ve epeydir yapıyorum. Yulaf, sağlıklı beslenmede önemli yeri olan bir tahıl ve ben özellikle ekmeklerimde sıklıkla kullanıyorum. Bir de geceleri yatar ayak şeytan midenize iner ve acıkırsınız ya:)) işte öyle zamanlarda küçük bir kase yulaf ezmesini soğuk sütte ıslatıp atıştırmalık yapıyorum. Hem gece boyunca acıkmıyorum, hem de vicdan azabı çekmiyorum:))  Bu kurabiyelerden birer-ikişer ara öğünlerimde tüketiyorum; hem tok tutuyor, hem de kan şekerimi dengeliyor. Takip eden ana öğüne kadar beni idare ediyor. Herkese ama özellikle diyette olanlara tavsiye ederim. Afiyet olsun.

Malzemeler:
**********


*125 gr.oda sıcaklığında margarin  veya tereyağı (isterseniz sıvıyağ kullanabilirsiniz)
*2 yumurta
*1/2 su bardağı süt
*2,5 su bardağı kadar kepekli un
*1,5 su bardağı yulaf ezmesi
*1/2 paket kabartma tozu
*1/2 çay kaşığı; karabiber, kırmızı toz biber, kekik veya istediğiniz baharat
*1 çay kaşığı tuz
*1/2 su bardağı dövülmüş yer fıstığı

Yapılışı:
*******
*Margarin, yumurtalar ve sütü mikserle karıştırın, içine kalan kuru malzemeyi ekleyip kaşıkla karıştırın ve mikserle biraz daha çırpın .
*Tamamen karıştıklarından emin olunca yemek kaşığıyla birer kaşık alıp fırın tepsisine aralıklı olarak koyun (pişirme kağıdı sererseniz yapışma riski azalır)
*Üstlerine ıslatılmış kaşığın sırtıyla bastırıp biraz yassıltın.
*Önceden ısıtılmış 160-170 derecelik fırında 25-30 dakika kadar pişirin.
*Tepside biraz ılındıktan sonra kurabiyeleri tel ızgarada soğutun.

4 yorum:

  1. çok güzel görünüyorlar, bende yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. sağlıklı atıştırmalıklar :)
    sizi faceden bulmuştum lezzetli somunların yazarı olduğunuzu bilmeden :) hemen geldim takipçinizim artık,bende beklerim izleyicim olursanız çok mutlu olurum sevgiler...

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...