Sayfalar

31 Ağustos 2012 Cuma

PATLICAN MUSAKKA

Patlıcan musakka tarifi
Patlıcan silkme tarifi
Patlıcan musakka nasıl yapılır
Musakka nasıl yapılır
Zeytinyağlı patlıcan yemeği tarifi 


Patlıcan musakkayı geçen gün bahçedeki patlıcanları toplayıp bitirince yaptım. Bahçede yetiştirenleriniz bilir; doğal ve ilaçsız yetiştirilen patlıcanlarda çekirdek biraz bol oluyor. Nedendir bilmiyorum ama böyle oluyor gerçekten. Neyse ki lezzette problem yok; süper, mis gibi:) O patlıcanların daha önceki partileriyle Türk Mutfağı'nın en bilindik klasikleri sırayla yapıldı, hepsi yakında bir bir blogda arz-ı endam eyleyecek.. Ama önce benim en sevdiğim: Musakka ve cacık.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
**********************
*Yarım kg. patlıcan
*200 gr. dana kıyması
*2-3 adet domates
*1-2 adet kuru soğan
*1 yemek kaşığı domates salçası
*1 adet yeşil biber
*2-3 diş sarımsak 
*Zeytinyağı, tuz, karabiber

Yapılışı:
****************
*Patlıcanları önce boydan ikiye kesin, sonra da enine ikişer santimlik dilimler halinde doğrayıp tuzlu suda acısı çıkana kadar bekletin. 
*Acısı çıkan patlıcanları ister bol yağa atarak kızartın, ister benim gibi iki kaşık kadar sıvıyağda spatülle döndüre döndüre kavurun.
*Kavrulmuş patlıcanları fırın tepsisine yayın, kenarda beklesin.
*Soğanı, sarımsağı ve biberi sıvıyağda soteleyin.
*Kıymayı ilave edip sotelemeye devam edin.
*Rendelediğiniz veya küp doğradığınız domatesi, salçayı, tuz ve baharatı ilave ederek domaatesler pişene kadar ocakta tutun, suyunu fazla çektirmeden altını kapatın.
*Kıyma harcını patlıcanların üzerine dengeli bir şekilde yayın ve 220-230 derece fırında kıymanın üzeri biraz kızarana kadar tutun ve çıkarıp sıcak sıcak servis edin.. Ama mutlaka cacık eşliğinde:) 

22 yorum:

  1. Çekirdekli olsun ama yeterki doğal olsun.Ellerine sağlık.Çok severim musakkayı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. el le ri ne sağ lıkkkkkkk:)))
    bayılırım özellikle de böyle patlıcanlar kızaracak :) Patlıcanın her türlü pişirilmesini çok severim bir tek bu musakkanın çiğden yapılmışını sevmiyorum . organik olsunda varsın çekirdeği olsun canım yaa.
    afiyet bal olsun öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. Serapcim kendi yetistirdigin herseyin tadi farklidir,ellerine ve emegine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik cok lezzetli gorunuyor.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık en en sevdiklerimdendir.O çekirdekler keşke olmasa ama doğal organik olduğundan tadına da doyum olmaz Afiyetle.

    YanıtlaSil
  6. Sibelcim; biz de doğallığının hatrına ses etmiyoruz zaten çekirdek olayına:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. Haticecim; çiğden pişmiş bir tek silkme güzel oluyor, onun dışında minnacık yağda da olsa biraz kızaracak bence de:) Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  8. Dilekçim; gerçekten de öyle, sağol canım:)

    YanıtlaSil
  9. Vişnecim; çekirdekleri olsa da lezzetliydi gerçekten:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  10. benim canpare ablam evvela öpüyorum tatlı yanaklarından.sonrada bu muhteşem lezzet için ellerine sağlık diyorum.kalorili falan ama çok lezzzetli değil miii???kocaman sevgşiler...

    YanıtlaSil
  11. Alevcim; yaptığımız bir yığın şuruplu-kremanın yanında bunun kaalorisinin esamesi bile okunmaz:))) Yine de sıradan bir zeytinyağlıya göre daha kalorili, haklısın canım.. Sen de benim canpare kardeşimsin, sağol tatlım..

    YanıtlaSil
  12. musakkaya dayanamam serap hanım :) elinize sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. serapcım sende kilo diyorsan ben neyapayım :))
    patlıcan organik ne güzel canım ya sağlıklı besleniyorsun ellerine sağlık afiyetler olsun arkadaşıma
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağılık,canım çekti,süper görüntü..

    YanıtlaSil
  15. İnsanın kendi bahçesinde yetişen sebzesinden daha lezzetlisi olamaz nefis olmuş çok da severim ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. Aslıcım; ben de dayanamam:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  17. Müjgancım; biliyorsun aslında, ben kilolu olduğum için değil de kilolu olmamak için az yiyorum yada dikkat ediyorum:) Sen de iyisin maaşallah, yok bir şeyin.. Haksızlık etme kendine.. Sağol arkadaşım..

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Mazes; çok sağol canım:)

    YanıtlaSil
  19. Handancım; musakkayı sevmeyene rastlamadım zaten ben:) Çok sağol canım.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık bende çok severim musakkayı,yiyenlere afiyet olsun,banada beklerim,sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Ferzan, ziyaret ve güzel yorumuna çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...