Sayfalar

8 Nisan 2012 Pazar

ELDE AÇMA BÖREK

Elde açma börek tarifi
Elde börek nasıl açılır
El açması börek tarifi
El açması börek nasıl yapılır


Elde açma börek tarifini daha önce burada mayasız ve mayalı olmak üzere iki kez vermiştim. Eğer tarifler hiçbir detayı atlanmaksızın veriliyorsa yani hiç bilmeyen birinin bile anlayabileceği şekilde anlatılıyorsa, aslında tutturabilmek lazım. Mayalı börek hamurunu sevgili Yeşim çok güzel anlatmıştı, onu süper tutturdum. "Sadece un ve suyla hamur tut, daha güzel oluyor" diyen birilerine kulak asıp, üstelik içine - kıyır olsun diye - sirke bile koyup açtığım mayasız hamur çok istediğim gibi olmamıştı mesela. Neyi eksik söylüyor bu tavsiye edenler, neyi yapıp da anlatmıyorlar bilmiyorum ama onların dediği gibi olmuyor işte. Yufkaları delinecek kadar ince açıyorum, bundan gayet eminim ama bir şeyler hep eksik kalıyor. Yani eşimin yalancısıyım tabii, o beğenmiyor bir türlü:))


Bu kez sevgili Ersin Hanım'ın, sanıyorum Nefis Yemek Tarifleri sitesinden, paylaştığı bir börek hamurunu denedim. Ben oldukça beğendim, eşim de "iyiye doğru bir gidiş" olduğunu söyleyebildi nihayet (o biraz zor beğenir de:)) Fikirlerinizi mutlaka bekliyorum. Böreklerde yumuşaklık hususunda bir sorun yok lakin çıtır çıtır olma, ağızda dağılma hususlarında eksik var. Acaba içine illa ki margarin mi sürmek gerekiyor, bilemiyorum. Başarılı börek yapanların önerilerini mutlaka duymak istiyorum. Mutlu Pazarlar, afiyet olsun..

Malzemeler:
****************
Hamuru için:
---------------------
*500-550 gr. kadar un
*1 kahve fincanı zeytinyağı
*2 yemek kaşığı yoğurt
*3 yemek kaşığı sirke
*1 yemek kaşığı tuz (silme)
*1 su bardağı ılık su

İç harcı:
----------------
*Dilediğiniz iç harcını kullanabilirsiniz, ben ıspanak, pırasa ve tulum loru kullandım.

Yufkaları açmak ve içine sürmek için:
------------------------------------------
*1 muhallebi kasesi zeytinyağı 
*Yarım su bardağı un, yarım su bardağı nişasta karışımı

Üstü için:
--------------------
*2 yumurta sarısı
*2 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı:
****************
*Hamur malzemesini karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında ve oklavaya kolay gelecek bir hamur yoğurun.
*Buzdolabında 1 saat bekletin. Bu arada iç harcınızı dilediğiniz malzemeyle ve uygun miktarda hazırlayın.
*Hamuru 16 bezeye ayırın. Her bir bezeyi yaklaşık 35 cm. genişliğinde ve un-nişasta karışımı yardımıyla açın.
*Yağı fırçayla sürüp katlayın ve tekrar yağ sürün. İç malzemeden yuvarlak kenara gezdirin (yukarıdaki son resim) ve yuvarlak kenardan başlayarak rulo yapın. Dikdörtgen veya kare tepsiye uzun olarak koyun.
*Tüm açtığınız yufkalara aynı işlemi uyguladıktan sonra üstlerine yağ-yumurta karışımından sürün.
*200 derecelik fırında üstleri iyice kızarana kadar pişirin.

24 yorum:

  1. Ben bu yufka açma işine hiç giremedim hep gözümde büyüyor ama bana kalırsa seninkinin görünüşü harika ellerine sağlık banada bir cesaret geldi sanki Serapcığım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben ilk elde börek açma denememi sizin mayasız tarifinizle yapmıştım. Annemden geçer not almıştım mesela. Eşim de beğendi. Hazır yufka ile yapılanlardan güzel oldu demişti ikisi de.

    YanıtlaSil
  3. nefis gözüküyor bencede sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım ben hamur açmada çok başarılı biri değilim:))
    bu tarz böreklerde bilinen en sade şekliyle yoğurup 15cm çapında daireleri yaplayıp üstüste diziyor ve sonrasında ilk yaptığımdan başlayarak esnetme yoluyla açıyorum:) tek elde hamur olayım budur onun dışında genelde hep yufka kullanıyorum.
    çıtırlık ilk bir saat için geçerli malum sonrasında yumuşuyor .
    arada gekip yeni yorumlarını da okuyacağım bakalım özel bir püf noktası yazan olacakmı:)
    sevgiler canım benim misler gibi olmuştur senin elinden afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık. görüntü çok güzel. tadı da güzeldir bu kadar uğraşmaya bence.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar ablacığım. öncelikle elde açma börek konusunda eşinizin kanımca aradığı bir tat var ve sizin yaptıklarınızda o özelliği aradığı kanısı uyandı bende.
    ayrıca iç malzemeleri pek bir farklı gelmedi bana fakat daha önce mayasız denemediğim için pek de tavsiyem olamıyacak. yalnız içini sıvıyağ ile yağladığımız hamurda bir kıtırlık oluşuyor. bir de iç harcı biraz fazla gelmiş gibi geldi bana. yani ben en azından daha az tutuyorum iç harcını böylece içi çok cıvık şekil almıyor. aklıma son olarak gelen bir şey ise, ben yufkaların her bir katı arasına böyle şerit halinde değil de mümkün oldukça dağıtarak koyarım her zaman iç harcını böylece her tarafı eşit payını alır harçtan ve her tarafta eşit pişme sağlanır yada en azından bana öyle geliyor. yardımcı olmaya çalıştım umarım olmuşumdur sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  7. Serapçım, vallahi sen artık hamur işi uzmanı oldun ama sağlıklı tarefından.Ne desem sana canım, eline koluna sağlık.Tadını bir tarafa bırak, niyet edip yapman bile müthiş.Kıymetini bilsinler.

    YanıtlaSil
  8. ımmmm nefıs gorunuyor bır ara ne cok yapardım elde açma börek şimdi vaktım olmuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. OOOY CANIM BÖREKLER AÇARMIŞ
    :)
    ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık Serap hanım çok lezzetli görünüyor,zaman bulabilirsem ben de çok istiyorum açma börek yapmayı. Ama hamur malzemeleri içine yoğurt koymayacağım çünkü yoğurt konunca "yumuşak, mayalı ve poğaça" gibi olur diye düşünüyorum, sevgiler...
    Tülay

    YanıtlaSil
  11. Serapçım sevgili vefalı arkadaşım, mesajını aldım, Allah nasip ederse orda olurum, biraz aksilikler yaşadım, çokta yoğun günler yaşıyorum bugün paylaştım kısmen zaten, o yüzden gelemedim sana, hatta şu anda sadece davetine icabet ettiğimi belirtmek için açtım pc yine kaçıcam, bu arada börekler ve diğerleri harika olmuş ellerine sağlık, görüşürüz canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Ablacımm bizde pek börek pişmez ama kayınvalidem yapar gönderir genelde..
    Benimde pek aram iyi değil,hangisi daha güzel ,hangisi değil kıyaslama yapamayacak kadar az yerim böreği..
    Nasıl daha çıtır olur bende bilmiyorum..
    Ellerine sağlık ablacım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. Bu börek için diyet bozarım işte ellerine sağlık ablacım nefis görünüyor ;))

    YanıtlaSil
  14. Minecim; güzel yorumun benim de cesaretimi arttırdı canım, sağolasın:)

    Saadetçim; seninkiler biraz kalendermiş demek ki:)) Ben pek beğendirememiştim bizim Ulu Gurmelere:)))) Sağol..

    Yemek bir aşk, Mutfakta acemi, Zeymuran, Bir kase Lezzet, Nigarım; çok sağolun canlarım:))

    Haticecim; iş belki de içine sürülen yağ miktarında bile olabilir.. Bilemiyorum ama gördüğün gibi henüz bir sır veren olmadı:)) Sağol canım..

    Elifçim; tavsiyeni gözönünde bulunduracağım canım benim, çok sağolasın..

    Dilekçim; bizim evdeki "büyük oğlan", eğer damağına göre olmamışsa, öyle kuru kuruya kıymet bilenlerden değil maalesef:)) Tam dişine göre olacak, ne eksik ne fazla.. O nedenle her yaptığımda, maalesef yeni bir deneme yapmak zorunda kalıyorum:)) Yine de sağol canım..

    Tülaycım; inşallah en kısa zamanda bu keyifli vakti bulursun canım. Kimbilir belki benim böreğimin "beklenilen" çıtırlıkta olmamasının nedeni, dediğin gibi, yoğurt da olabilir. Bir dahaki sefere içine un ve sudan başka hiçbir şey koymamayı düşünüyorum. Bakalım ne olacak:)) Sağol canım..

    Afetçim; telaşın büyükmüş gerçekten arkadaşım, Allah kolaylık versin inşallah. Sağol canım benim.. Beklerim..

    Melihacım; nasıl çıtır olur'u ben de maalesef bilmiyorum:) Allah'tan görüntüden kurtarıyoruz biz de:)) Sağol ablacım..

    Nigarım; aman iradeye devam, sakın hiçbir şey için iradeni kaybetme. İşte orası kırılma noktasıdır ve orada kopar. Sonra da toplayamazsın:)) Sağol ablacım..

    YanıtlaSil
  15. Serap'cım merhaba;
    Ben de sık börek açanlardanım. Börek açmak zor iş ama yemesi de bir o kadar güzel. Ben bu gün börek açayım demek bile cesaret işi. (yarım saatte koca tepsi börek açanlara her zaman hayret etmişimdir) Ellerine sağlık arkadaşım, öptüm..

    YanıtlaSil
  16. Nilgüncüm; gerçekten de niyetine girmek, kalkışmak bile başlıbaşına bir iş, hem de ciddi bir iş:) En azından bizim için böyle.. O hiç üşenmeyenlere ben de şaşıyor ve gıpta ediyorum. Helal olsun, ne diyeyim:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  17. Aslında haur açabiliyorum ama böyle detaylı bir börek açmak için o kadar cesaretim yok sanırım:)

    YanıtlaSil
  18. Havvacım; bunu kesin yaparsın eğer elin azıcık hamur tutabiliyorsa.. Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  19. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR,SEVGİLER,BANA DA BEKLERİM SİZİ İZLEMEYE ALDIM BİLE..:)))

    YanıtlaSil
  20. Ferzancım; ziyaretine çok teşekkürler, ben de seni takibe aldım canım:)

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize saglik denedim cok guzel Oldu.ben arAsina tereyagla siviyagini karistirip surdum daha citir oldu hemde lezzetli.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili adsız arkadaşım; deneyip beğenmenize ve dahası buraya gelip sonucu benimle paylaşmanıza inanılmaz sevindim.. Çok sağolun, afiyet olsun.. Bir dahakine adınızı da bağışlarsanız daha da sevinirim:)

    YanıtlaSil
  23. Selamlar bende bu siralar evde yufka acar oldum :)) ben almanyada yasiyorum aslen yunanistanliyim turkiyeye bir kez gittim oradaki yufkalari hic bilmiyorum sadece oktay ustanin programinda gordugum kadariyla cok yumusacik gorunuyorlar. Burada turk bakkallarinda satilan yufkalar ise cok kuru hemen parcalaniyor soslu falan yapinca idare ediyor ama yinede pek hazir almaktan yana degilim. Iki cocuk annesiyim hamur islerine de elim oldukca yakindir etrafimdakiler de cok begenir tek su borek isine takildim. Lutfen bana taze yufkali boregimi nasil yumusacik yapabilirim en ust kati cok sert oluyor firindan cikinca nemli bezle ortmeme ragmen. Bana yardimci olsaniz olsaniz ancak siz olursunuz bakiyorum herkez hazir yufkayla yapiyor lutfen benimle tecrubelerinizi paylasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım; öncelikle benim de anne ve baba tarafından Yunanistan kökenli olduğumu söyleyeyim, soydaşız yani :)) Böreğimin en üstüne ben sadece sıvıyağ sürüyorum artık, çiçekyağı hattta. Yumurta hiç sürmüyorum. Çıtır oluyor ama illa ki yumuşak olsun isterseniz yağı süt veya yoğurtla karıştırarak sürün. Ben katlı yapmıyorum, genellikle iki tarifte de gördüğünüz gibi sarma usulü yapıyorum. O nedenle üst katın sertleşmesi sözkonusu olmuyor. İsterseniz böyle de bir deneyin bakalım:)) Sevgiler..

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...