Sayfalar

2 Ocak 2012 Pazartesi

PANCAR TURŞUSU

Pancar turşusu yapımı
Pancar turşusu nasıl yapılır
Pancar turşusu tarifi


Öncelikle hepinizin yeni yılını kutluyor, 2012'nin hepinize hayırlı ve uğurlu gelmesini diliyorum. Ve yeni yılın ilk tarifiyle hepinize merhaba diyorum..

Pancar turşusu bana çocukluğumu hatırlatır, annemi hatırlatır, ne bileyim Mersinli'yi, Ballıkuyu'yu hatırlatır. Çünkü kendimi bildim bileli annemin hep yaptığı ve bizim hep yediğimiz bir şeydir ve ben bayılırım. Özellikle salata yapmaya üşendiğim bazı zamanlarda dolabımdan imdadıma yetişen bir 'hazır asker'dir o benim için. Geçen hafta internetten yaptığım market alışverişimde, sağolsunlar, kırmızı turp alternatifi olarak pancar koyup torbaya, getirmişler !!! Hani o da kırmızı ya !!! Hatanın böylesine can kurban:)) 'Her şerde bir hayır vardır' tezi yine doğrulandı gördüğünüz üzere. Zaten şehir merkezinden uzak oturduğumdan, her ihtiyacımda markete-manava gidemiyorum ve benim işimi öyle kolaylaştırıyorlar ki, onlara böyle bir bahaneyle kızmam mümkün değil:)) Üstelik mis gibi pancar turşum oldu..Bu arada en kısa zamanda, içine bu turşunun saplarından girerek enfes bir hale bürünen süper bir salata tarifimiz olacak, haberiniz ola.. Afiyet olsun.

Malzemeler:
*************
*1 kg.pancar

*1 baş sarmısak
*1 su bardağına yakın üzüm sirkesi
*Tuz-su

Yapılışı:
**********
*Pancarları, üzerlerindeki topraktan iyice arındırana kadar yıkayın (yaprakları saplarından ayırıp sapları da kullanın)
*Tencereye veya düdüklü tencereye koyup üzerlerine çıkacak kadar su ekleyin.
*Biraz tuz katıp pancarlar diriliklerini kaybetmeyecek kadar haşlayın.
*Eliniz dayanacak kadar ılındıklarında kabuklarını soyun.
*Hepsini elma dilimi şeklinde 5-6 parçaya ayırıp turşu için tercih ettiğiniz sıkı kapaklı bir kap veya kavanoza koyun.
*Ağzına temiz bir tülbent gerip haşlama suyunu süzerek içine dökün, bu işlem olası ince kum kalıntısının turşuya girmesini önler.
*Turşu suyunun içine damak zevkinize göre biraz daha tuz ekleyin.
*Sarmısakları da dilimleyip içine kattıktan sonra ağzını güzelce kapatın ve buzdolabınızda 1 hafta kadar bekletin.
*Lezzetini çekmiş pancar turşunuz hazırdır. Etli-sebzeli her tür yemeğinizin yanında servis edebilirsiniz.

16 yorum:

  1. Serap'çım, bende pancara bayılıyorum.Dediğin gibi elimizin altında hazır asker. Eline sağlık,canım.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Serap abla bende çok severim
    afiyetle

    YanıtlaSil
  3. Tam Ege tarifleri veriyorsunuz. Hepsi de birbirinden lezzetli şeyler. Ben pancarı da sevenlerdenim. Malesef benim evin erkeklerinin arası yok sık yapmıyorum o yüzden....

    YanıtlaSil
  4. bu renk !! insanı olduğu yerde donduruyor :))
    ne çok severim ..

    afiyetler olsun ,
    iyi seneler çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Annecim yapar hep bunu :) Ellerinize sağlık. Çok hoş görünüyor.,

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık ben de çok severek yaaprım . afiyetler olsun.
    mor besinler vucütta biriken radyasyonu dışarı atıyormuş benden de minicik bir bilgi paylaşımı olsun. özelliklede ameliyat geçirmiş yada film çektirenlerin hafta iki gün yemesini yada suyunu içmesini önermişti,TV de Sn Maranki

    YanıtlaSil
  7. allah,ım ne güzel bir renk..
    gelip geçtiği her yeri şenlendirir bu lezzet herhalde:)
    ellerine sağlık ablacım:)
    hayırlı seneler...

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım pancara. Annem de sık sık turşusunu yapardı, anadan kıza geçti o alışkanlık. Haşlanmış olarak çeşit türlü salatası da olurmuş, iş yerlerimden birine gelen salata barında sık sık rastlardım. Böylece pancarlı salata kültürüm de gelişti. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. 71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://www.porselendemlik.com/




    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

    01 ocak 2012-1 subat 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.




    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

    VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. Dilekçim, Baharcım, Nunucum, Ahucum, Ayşegülcüm; çok sağolun hepiniz..

    Saadetçim; Ege tarifleri veririm tabii, çünkü ben sızma bir Egeliyim:)) Bence kendine kadar bile olsa yap..

    Haticecim; faydalı bilgiler için çok sağol canım..

    Aylincim; velhasılı kelam pancar çok iyi bir şey, yiyelim:))

    Özlemcim; kısmetse etkinliğine katılırım canım..

    Şericim; ilk fırsatta mimini cevaplayacağım..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  11. Kokusuna lezzetine bayılırım:)

    Ellerine sağlık canım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Serap ablacığım bende çok severim pancar turşusunu hatta bu aralar dolabımda hep var marul salatasındada çok beğeniyorum elma sirkesi ile harika oluyor. Hımmm nefisss:) ellerine sağlık öpüyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Tijencim, Selcencim; çok sağolun canlarım..

    YanıtlaSil
  14. wwwksk60 blogspot.com8 Ocak 2012 14:02

    arkadaşım kışın soframızdan hiç eksik etmediğimiz bir turşu ben bazen sarımsak koymıyorum sirke ve tuz uzun süre dolapta dayanıyor o suyu kaşık kaşık içmek en büyük zevkim tabiki yerken sarımsak ilave ediyorum onsuzda olmıyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. Çiğdem Hanımcım; sen sarımsağını bir de böyle benim yaptığım gibi, ilk haşladığında kavanoza koyarken ekle de bak, bekledikçe nasıl güzel çekecek ve lezzetlenecek:) Sağol canım benim..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...