Sayfalar

7 Kasım 2011 Pazartesi

MANTAR PANE


Mantar pane tarifi
Mantar pane nasıl yapılır


Mantara bayılırım..Protein içeriği açısından zengin olduğunu duymuştum ama yine de etin yerini tam olarak tutmayacağını biliyorum. Yoksa marketlerde mantar bulamazdık muhtemelen!! Bu nedenle sıklıkla mantarlı yemekler yapıyorum..Henüz böreğini ve çorbasını denemedim; bakarsınız en kısa zamanda dener, yazarım. Bu yemeği siz de yapmışsınızdır mutlaka ama mantarla başkaca neler yaptığınızı da yazın bana, sevinirim. Afiyet olsun, bu vesileyle bayramınızı da kutlarım..

Malzemeler:
***************************

*1 paket mantar
*1/2 su bardağından birz fazla kaşar peyniri rendesi
*3-4 diş sarmısak
*Tuz- karabiber- istenirse pul biber
*1 limon - mantarları bekleteceğiniz suya eklemek için
*1/2 limon - yemek için
*3 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:
********
*Mantarları yıkayıp ince ince dilimleyin ve limonlu suda bekletin.
*Derince bir tavaya sıvıyağı ve ince kıydığınız sarmısakları alıp biraz kavurun.
*Mantarları limonlu sudan alıp tavaya atın ve tuzunu, baharatını, yarım limon suyunu ekleyin, mantarlar suyunu salıp çekene kadar kavurun ve küçük bir fırın kabına alın.
*Üzerine rendelenmiş kaşar peynirini ekleyip sadece kaşar peyniri eriyip kızarana kadar 200 derece fırında tutun.
*Sıcak sıcak sofraya alıp servis edin.


10 yorum:

  1. Bende mantar hastasiyim !!! Geçen pide yaptim kasarli, içine mantar ilave ettim, harika ötesi oldu, aaaayyyy bak canim çekti simdi !!! mAntari boyle denememistim, fikir oldu iyi oldu, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Serapçım bence bizde mantar kültürü çok gelişmemiş.Ama lezzetin keşfedenler için müthiş bir lezzet.ben de çok severim ellerine sağlık nefis görünüyor.Makarna soslarında çok kullanırım ben de

    YanıtlaSil
  3. Aylacım; bir tarif verdiğimde, beğenilmesinden daha çok sevindiğim bir şey var ki o da fikir vermesi:)) Ne mutlu bana, afiyet olsun canım..

    Gülercim; bence de küçük bir kesim tarafından bilinip kullanılıyor mantar..Doğru teşhis yani:)) Makarnada da ne güzel olur, amaaaaann:)) Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Serap... öncelikle iyi bayramlar diliyorum ve sonraa bu güzel tarif için ellerine sağlık :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Leylacım; ben de sana iyi bayramlar diliyorum. Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. merhabalar serap hanımcım
    bayramınız kutlu olsun canım.nice bayramlara sağlık ve afietle erelim inşallah..
    börek hamurunu mayalandırmıyoruz.hemen açıp işleme tabi tutuyoruz.6 rulo büyük bir tepsi börek oluyor.açabildiğiniz kadar ince açarsanız çok güzel oluyor.hamur çok kolay açılıyor..kolay gelsin canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Yeşimcim; soruma dönüp cevap verme lütfunda bulunduğun için sağol canım..Çok teşekkürler, uygladım ve yarın pişmiş halini merak ediyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık serap hanım,bende bayılırım mantara ,ben bütün mantarı paneleyerek yapıyorum,böyle hiç denemedim ama aklımda,sevgler..

    YanıtlaSil
  9. Canım ne zamandır mantar istiyordu, deneyceğim en kısa sürede, sevgiler :))

    YanıtlaSil
  10. Reyhancım; umarım beklentilerine cevap verir bu haliyle:)) Sağolasın canım, sevgiler..

    Sevgili Hayat İzlerim; dilerim yapar ve beğenerek yersin..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...