Sayfalar

23 Kasım 2011 Çarşamba

KIRMIZI BİBER TURŞUSU


Kırmızı biber turşusu tarifi
Kapya biberi turşusu
Kırmızı biber turşusu nasıl yapılır


Cuma akşamı yemeğe davet ettiğimiz arkadaşlarımıza hazırladığım bir meze bu. Hepinizin bildiği. Ama belki siz detayında farklı yöntemler kullanıyor olabilirsiniz. Yorumlarınızı yazarsanız, bu vesileyle birbirleriyle kıyaslama imkanı buluruz farklı ayrıntıları..Şu kırmızı biber, yani kapya dedikleri, ne güzel bir sebze. Herşeyine bayılıyoruz; dolmasına, turşusuna, közüne, salatasına..Afiyet olsun..

Malzemeler:
****************************

*4-5 adet közlenmiş,kabukları soyulmuş kırmızı biber
*1 kahve fincanı kadar üzüm sirkesi
*İsteğe bağlı bir fiske tuz
*7-8 diş sarmısak

Yapılışı:
****************
*Közlediğiniz ve kabuklarını soyduğunuz kırmızı biberleri (salçalık biber veya kapya da deniyor) irice parçalar halinde kesip meze tabağına alın.
*Sirkeyi ve istenirse tuzu da ekleyip biraz karıştırın.
*Sarmısakları da soyup ince ince dilimleyin ve mezeye karıştırın.
*Hepsini güzelce harmanladıktan sonra-arada sırada biraz karıştırmak kaydıyla-bir iki saat bekletin ve servise sunun.
*Biraz bekletmeniz, turşunun sirkeyi iyice çekip lezzetlenmesi için gereklidir.














9 yorum:

  1. Serapcım ellerine sağlık bizdede çok sevilir.. Ben de böyle yapıyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım benim bende böyle yapıyorum yazın közleyip atmıştım buzluğa geçenlerde çıkardım yaptım ben limon koyuyorum .Sirkeyi sevmiyorum diyemem ama limonu daha bi seviyorum . sevgiler canım bereketli sofraların olsun.

    YanıtlaSil
  3. Serapçım, bayılırım.Biz göçmen biberi deriz buna, etlisi, zeytinyağlısı ya da peynirle yapılan dolması da çok güzel olur, di mi?

    YanıtlaSil
  4. Haticecim; sirke kritik bir lezzet, biliyorum..Sevmeyen arkadaşlarım var. Limon da olur tabii, neden olmasın..Sağol canım..

    Çenebazım; haklısın. Her şeyi güzel olan bir sebze bu. Umarım suyunu çıkarıp, tatlısını da yapmazlar umarım:)))))) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  5. Çocukluğumdan beri hayatımda olan bir sebzedir. Pek severim, mezelerim arasından da eksik etmem.

    YanıtlaSil
  6. Ben bırazda zeytin yagı eklerim canım .Ellerıne saglık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Aylincim; ben elime alıp meyve gibi kütür kütür yemeyi de pek severim, yada sabah kahvaltısında dilimlenmiş olarak:))

    Özaycım; ben ekleyip de yazmayı unutmuş olabilir miyim diye düşündürdün şimdi beni..Zira çok mantıklı:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  8. Uğur; sen de kusura bakma, çünkü dipfrizde kuzu gibi yatar hallerini çekmeyi unutmuşum biberlerin..O yüzden seni inandırmaya uğraşamayacağım şimdi !!

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...