Sayfalar

12 Kasım 2011 Cumartesi

GARNİTÜRLÜ BEZELYE



Garnitürlü bezelye tarifi
Garnitürlü bezelye yemeği
Garnitürlü bezelye nasıl yapılır


Bezelye sade yapıldığında tamamen kendi lezzetiyle pişiyor ama çok da anlamlı olmuyor bana göre. Ben böyle garnitürlü veya kıymalı - etli daha çok seviyorum. Bu arada küçük bir not: Bezelye nihayetinde bir sebzedir ama pek masum değildir (faydasını tartışmıyorum) Şeker içeriği yüksek bir sebzedir, hele böyle içine havuç ve patates gibi başka şeker içerikli sebzeler de girdiğinde kalorisi iyice yükseliyor. Diyette de olsak elbet yiyeceğiz ama biraz seyrek ve tabağa yığmamak kaydıyla:)) Afiyet olsun.

Malzemeler:
**************************

*2 su bardağı dondurulmuş bezelye (olduğunda tazesini de kullanabiliriz)
*1 adet kuru soğan
*1 adet patates
*1 adet havuç
*Zeytinyağı
*Tuz
*Kuru nane

Yapılışı:
************************
*Soğanı zeytinyağında kavurun. 
*İçine minik küpler halinde doğranmış havucu atıp biraz çevirin. 
*Tuzu ve kuru nanesiyle birlikte bezelyeleri ve küçük küp patatesleri de salıp üzerini geçmeyecek kadar sıcak su ekleyin ve pişmeye bırakın. 
*Bezelyeler yumuşadığında diğer sebzeler de pişmiş olacaktır. 
*Kapatıp biraz dinlendirin ve servis yapın. 
*Yanına pilav önerebilirim. 

 

6 yorum:

  1. En cok sevdigim yemeklerden birisidir. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ben de böyle çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben yemek olarak değilde püre yada salata olarak seviyorum:) eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nesrincim, Haticecim; çok teşekkür ederim..

    Sevgili Yemekbiraşk; amaç esas maddeyi tüketmekse, gerisi teferruattır zaten:)))) Bezelye mi yiyeceksin, ye de nasıl yersen ye..Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  6. Sağol Nilgüncüm; sana da iyi haftasonları..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...