Sayfalar

27 Ağustos 2011 Cumartesi

BİTTER KURABİYE


Bitter kurabiye tarifi
Bitter çikolata soslu kurabiye tarifi
Bitter çikolatalı krem şantili kurabiye tarifi


Sevgili blogdaşım Bahar' dan yakın zamanda devşirdiğim (!) kremşantili kurabiye bana süper bir ilham verdi ve hemen akabinde bu kurabiyeler doğdu, hem de nurtopu gibi:) Bitter çikolata lezzetine bayılanlar garantili olarak buna da bayılacaklar..Afiyet olsun..


Malzemeler:
****************


*1 poşet toz krem şanti
*1 poşet Dr.Oetker Bitter Çikolata Sosu (toz halinde)
*1 su bardağı sıvıyağ (fındık-ayçiçek-mısır)
*3 su bardağı un
*Üzerleri için damla çikolata

Yapılışı:
*****************
*Bütün toz malzemeyi, unu ve yağı çukur bir kapta yoğurun (un kurabiyesi kıvamında kolay dağılabilen bir hamur olduğundan, yuvarlamak yerine elinizde sıkarak şekillendirin)
*Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.
*Üzerlerine birer adet damla çikolata batırın.
*Yoksa fındık veya ceviz de batırabilirsiniz.
*160-170 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin.
*Elinizle kurabiyenin birine hafifçe dokunun, artık yumuşak değilse çıkarabilirsiniz.

Not: Kurabiyeler çok koyu renkli olduğu için 'üzerleri kızardığında' ölçütünü burada kullanamıyoruz maalesef:)  ve kabartma tozu kesinlikle kullanmıyoruz.




14 yorum:

  1. serap ablacım harikasın sen ya valla tam bana göre bir şey yapmışsın ellerine sağlık tam kalori:))öpüyorum ablacım

    YanıtlaSil
  2. şu çatlak hali beni benden aldı. ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Zaten sizin için yaptım bunları Baharcım..Yoksa ben böyle full kalorili şeyleri çoğu zaman yemem bile, koklarım sadece:)) Sağol hayatım, ilham kaynağım oldun..

    Leylacım; çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  4. Serap Ablacım ellerine sağlık bu kurabişler muhteşem olmuş...

    YanıtlaSil
  5. Teveccühün Lezzet Sarayım:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. süper görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Fatoşçum; ilk fırsatta bence de denemelisin..Sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyorlar tam kahve yanına arkadaş:))

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten de öyle Haticecim..Sağol..

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten de öyle Haticecim..Sağol..

    YanıtlaSil
  11. hımm bitter kurabiye
    lezzetinden çatlamış bir kurabiye...
    ellerine sağlık canım ablacım.
    yakışıklı oğlunla nice bayramlara inşallah...
    allahım güzel günler versin sizlere.
    çok öptüm tatliş ablamı.
    hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
  12. Minticim; tüm iyi dileklerin için sağol ablacım. Sana da iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık Serap ablacım, çok güzel görünüyorlar. Bayramınızı da kutlarım. Bu arada yazdığınız samimi yorumlara bayılıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Müberracım; içimden gelerek yazıyorum yorumlarımı, o yüzden samimi bulduğunu sanıyorum. Çok sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...