Sayfalar

26 Ağustos 2011 Cuma

BİSKÜVİLİ BALKABAĞI TATLISI


Bisküvili balkabağı tatlısı tarifi
Balkabaklı pasta tarifi
Balkabaklı tatlı tarifi
Balkabaklı bisküvili tatlı tarifi


Annemin kuzeninde yemiştim bu tatlıyı bir zamanlar, balkabağının bildiğimiz şuruplu tatlısından başka amaçlarla da kullanıldığını o zaman öğrenmiştim. Şaşırarak tabii..Artık mevsimi geldiğinde her ikisini de mutlaka sıraya koyuyorum. İksine de ölüyorum zira:)) Henüz zamanı değil ama, alın koyun bir kenara şimdiden. Afiyet olsun..

Malzemeler:
******************


*1 kg. kabukları alınmış ve dilimlenmiş balkabağı
*2 su bardağı şeker
*1 çay kaşığı tarçın
*1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
*1 paket petit beurre veya yulaflı-çavdarlı bisküvi

Üzeri için:
---------------------------
*1 paket krem şanti
*1 su bardağı süt
*1 paket hindistan cevizi

Yapılışı:
**********************
*Dilimli balkabaklarını buharda veya mümkün olan en az suda haşlayın, süzün ve ezin.
*Sıcakken içine şekeri ekleyip iyice karıştırın ve şekeri eritin.
*Kırıklanmış bisküviyi ve dövülmüş cevizi de ekleyip karıştırdıktan sonra kare veya dikdörtgen borcama yayın.
*Üzerine, 1 su bardağı soğuk sütle hazırladığınız krem şantiyi kaşık veya spatül yardımıyla yayın.
*En son hindistan cevizi serpin ve buzdolabında soğutun.
*Dilimleyerek servis edin.











19 yorum:

  1. O muhteşem tadı tahmin edebiliyorum..
    Harika gözüküyor zira :)
    Ellerine sağlık canım..
    Hayırlı kandiller diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Sağol Zelihacım..İyi kandiller..

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş mutlaka deneyeceğim not aldım ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Amin Deryacım..

    Handancım; çok sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  5. GÜLCANCIM; SAĞOLASIN, SENİN DE MÜBAREK OLSUN..

    YanıtlaSil
  6. canım öncelikle kadir gecen kutlu duaların kabul olsun inş.

    kabak tatlısını hem sever hem yaparım .
    mümkünse su hiç koyulmadan kısık ateşte yada buharda pişirilsin kendisi fazlasıyla sulanıyor çünkü kabakların
    ellerine sağlık bu şekilde demedim güzel bir kestane kabağı denk getirebilirsem mutlaka denerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Haticecim; kadir gecen senin de kutlu olsun. Kabak tatlısına ben de su koymam, hatta saldığı suyu ne yapacağımı şaşırırım çoğu zaman:) Ama bu değişik bir bisküvi tatlısı, tavsiye ederim..Sağolasın, sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Şu anda tadını tahayyül etmeye çalışıyorum ve ettim gibi.Bende bir balkabağı delisi olarak bu tarifini bir kenara not ediyorum Serap ablacım.Hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  9. Limon Çiçeklerim; bayılacağına eminim canım. Çok sağol..

    YanıtlaSil
  10. bence bu harika bir tatlı tarifi.ellerine sağlık .zamanı gelince mutlaka deneyeceğim.
    hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  11. enfes olmuş bende de sade bebe bisküvilisi var:)
    hayırlı bayramlar diliyorum
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. Yemek Bir Aşk; çok sağol canım..Sana da iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  13. Sadece kabak tatlısı olarak kullanılması üzücüydü....
    İlham verdiniz

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Kadın Gözü; ne mutlu bana:) Çok sağolun, hoşgeldiniz..

    YanıtlaSil
  15. :) kesinlikle denenmesi gereken bir tarif. sevgiler, ellerine sağlık:)

    Fatoş

    YanıtlaSil
  16. Fatoşçum; klasik kabak tatlısıyla hiç benzerliği yok, çok değişik, tavsiye ediyorum. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  17. merhaba :)
    nefis olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Fadime Hanımcımİ tekrar hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...