Sayfalar

30 Mayıs 2011 Pazartesi

BOL TAHILLI EKŞİ MAYA EKMEĞİ

Bol tahıllı ekşi maya ekmeği
Çok tahıllı ekşi maya ekmeği


Blogumun ismine son zamanlarda fazlaca ihanet ettiğimin farkındayım ! O nedenle araya bir ekmek tarifi sıkıştırmayı epeydir düşünüyordum. Bugüne kısmetmiş. Söke Un ve daha bir çok markanın hazır ekmek karışımlarını artık hepimiz biliyoruz. Ekmek yapmayanlarınızın bile market raflarında dikkatini çektiğinden eminim. İşte bu karışımlar, özellikle de ekmek yapımıyla ben ve benim gibi uğraşanlar dışında pek çok hanımın -hatta bey'in- işini kolaylaştırdı (benim yakınlarım arasında da eşinden daha çok ekmek işine ilgi gösterip makine alan beyler var) Ben bilfiil ilgilendiğim halde yine de bunlardan az az ekleyerek kullanıyorum. Hal  böyle olunca, daha önce burada tarifini verdiğim ekşi mayalı köy ekmeğini,bir de hazır karışımlarla yapıp tarif edeyim dedim. Siz dönüp aramak durumunda kalmayın diye aynen vereceğim burada..Ben 7 Tahıllı olanını çoğunlukla tercih ediyorum. Siz istediğiniz hazır karışımı kullanabilirsiniz..Afiyet olsun..

Malzemeler:
**********************

*1,5 bardak 7 tahıllı hazır ekmek karışımı
*2 bardak ekşi maya (önceden hazır olması lazım, tarifimiz var)
*1/2 bardak çavdar unu
*2 yemek kaşığı yulaf unu
*2 yemek kaşığı mısır unu
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 bardak su

Yapılışı:
************************
*Ekşi mayanızı en az yarım saat önceden buzdolabından çıkarıp, 2 bardağını ekmek yapacağınız kaba alın. Kalan ekşi mayanızı atın.
*Oda sıcaklığına gelen kullanıma hazır ekşi mayanın üzerine yarım bardak 7 tahıllı un karışımı ekleyip karıştırın, oda sıcaklığında ağzı boneli olarak 2 saat bekletin. Üzeri göz göz olacaktır.
*Sonra geri kalan 7 tahıllı un karışımı ve diğer malzemeyi de ekleyip karıştırın ve biraz yoğurup ağzını  tekrar boneleyin.
*Hamurunuz biraz yumuşak olacaktır çünkü ekşi maya sert hamuru kabartabilme yeteneğinden yoksundur.
*Bu halde 4-5 saat ılık bir ortamda bekletin.
*Hamur hacimlendiğinde  unlanmış tezgaha alıp çok az yoğurun ve avcuuzla kocaman bir tutam top ayırın, ağzı kapalı bir kaba koyun. Bir kenara alın ve kabarması için bırakın. Bu bir sonraki ekmeğiniz için yeni ekşi mayanız olacaktır. Kalan hamuru top yaparak pişireceğiniz  yağlanmış kalıba  koyun.
*Bu aşamada üzerini fazla bastırmamak kaydıyla (sönmemesi için) elinizle ıslatın ve varsa yulaf ezmesi veya kepek serpiştirin, hafif bastırın.
*Üzerine bonesini takıp 1 saat kadar ikinci maya için ılık bir yerde bekletin.
*Fırınınızı 200 dereceye ayarlayıp ekmğinizi pişirmek üzere fırına alın.
*Üzeri kızardığında 175 dereceye indirip içinin pişmesi için 15-20 dakika kadar daha pişirin.
*Tel ızgara üzerinde ılıtıp servis edin.
*Ayırdığınız mayanız kabardığında buzdolabına alabilirsiniz.








4 yorum:

  1. Sonunda yorum yazabiliyorum.Birçok arkadaştada aynı sorun var.Kaç gündür yorum yazamıyorum.İnşallah onlarda ayarlarını değiştirirler.

    Hazır evde bu 7 tahıllıdan varken yapmalıyım bu nefiss ekmeği ama hazır gelmişkende bir dilim almadan olmaz.
    Ellerine sağlık ablacım
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ooooh.Mis mis.Yanına da 5 kibrit kutusu kadar köy peyniri.Bayıldım bu ekmeğe ben.Öpüyorum....

    YanıtlaSil
  3. Bu ekmekler beni deli ediyor yaaa. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  4. Melihacım, Petekçim, Nilgüncüm; hepiniz çok sağolun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...