Sayfalar

9 Şubat 2011 Çarşamba

YEŞİL MERCİMEK SALATASI


Yeşil mercimek salatası tarifi
Mercimek salatası tarifi
Yeşil mercimek salatası nasıl yapılır 


Bugünkü tarifim salata grubundan, yine son derece sağlıklı ve bir o kadar lezzetli bir tarif: Yeşil mercimek salatası. Bunu ilk kez 3 yıl kadar önce, site lokalimizi işleten arkadaşımızın eşi yapmıştı ve salata seçeneklerimize müthiş bir alternatifti, halen de öyle. İçine koyun koyabildiğinizi.. İsterseniz meze olarak sunun. Yoruma ve yaratıcılığa sonuna kadar açık.. Ben kendi koyduklarımı anlatacağım sadece..Yiyen arkadaşlarımdan biri, içini ferahlattığını ve çok iyi geldiğini söylemişti. Bakalım size de iyi gelecek mi..Afiyet olsun.

Malzemeler:
************************

*1 su bardağı yeşil mercimek
*3-4 adet domates
*7-8 sap yeşil soğan
*İstenirse kırmızı soğan
*1 adet yeşil biber
*1 adet salatalık
*8-10 adet çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
*Çeyrek demet kadar maydanoz
*2 adet limonun suyu
*8-10 tane kornişon turşusu ve 4-5 yemek kaşığı turşu suyu
*Zeytinyağı (istediğiniz kadar)
*Konserve mısır tanesi
*Tuz

Yapılışı:
******************
*Mercimeği haşlayıp kara suyunu süzün, hatta biraz akan soğuk suya tutun.
*Servis kabına alın. Üzerine malzeme listesindekilerin hepsini (sıvılar haricindekileri küçük küçük doğrayarak) ekleyin ve çok güzel karıştırın.
*Bu salatayı; tüketmeden birkaç saat önce yaparsanız, tuzunu ve ekşisini daha iyi çekmiş olur.








13 yorum:

  1. Merhaba; ellerine sağlık çok güzel görünüyor..sevgilerrrr....

    YanıtlaSil
  2. Çook sağlıklı.Doyurucu da.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Zehracım, sağol..

    Petekçim; gerçekten de öyle. Başlı başına bir öğün adeta..Sağol..

    YanıtlaSil
  4. Serapçım ellerine sağlık bir zamanlar mercimek ye evladım esprisi vardı et kadar faydalı ellerine sağlık çok da lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Bende arada yaparım.Her salata gibide bunuda çok severim.
    Bana zaten salata olsun yemek aramam.
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Gülercim, Melihacım; sağolun..

    YanıtlaSil
  7. Bende yapıyorum ablacım içine bol bol yeşillik koyuyorum.Gerçekten nefis bir salata oluyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. yemeği ,çorbası, mantısı,böreği herşeyini yaparım bir şu salatayı yapmak nasip olmadı oğlumda mantısını isteyip duruyordu bugün aldım mercimek bu sefer kesin yapacağım bu salatayı:)) sabahleyin bir beslenme uzmanıda gülben hanımın programında gösteriyordu:))ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım bende bu saltayı çok severim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor, yeşil mercimeğin her türlü yemeğini severim ama salatasını inan hiç yapmamıştım bunu da listeme alıyorum hem de oğluşun doğum günü için hazırlayacağım menüye koymayı planladım bile, bakalım kısmet:))

    YanıtlaSil
  11. Yeşimcim, Haticecim, Bernacım, Fadişçim; lezzetinin yanında sağlık garantili bir salata oluşu dolayısıyla tercih edebiliriz. Hepiniz sağolun..

    YanıtlaSil
  12. salata çok güzel gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Balköpüğü; çok sağolasın canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...