Sayfalar

26 Şubat 2011 Cumartesi

EVİMİZİN NEŞELERİ (MİM)



Sevgili Colette (Evimi Seviyorum) biz hayvansever dostlarını mimlemiş,  'Kedi Eve Yakışır' demiş. Ben de kendi payıma düşeni hemen ve seve seve yerine getirmek üzere son üç yıldır evimize, dahasıhayatımıza girmiş ve bizi fazlasıyla mutlu etmiş kedileri tanıtayım size. Seven arkadaşlar yazıyı okumaya devam etsin, sevmeyenlerin de kusuruna bakmayalım artık:)) 

PAKO, evimizin ilk kedisi. (Sol altta ve sağ altta yavru hali) 2008 yılının 16 Nisan'ında girdi hayatımıza, tamamen bir tesadüf eseri hem de. O gün çok işim olduğu için gidip gitmemekte büyük tereddüt yaşadığım kuaförüme son anda gitmeseydim, onu hiç tanımayacaktık. Saçım fönlenirken ayak altında bir fareden daha büyük olmayan gri bir şey dolanıyordu ortalıkta. Çalışanların kimisi korkuyor, kimisi yakalamaya çalışıyordu. Görür görmez bastım sevinç çığlığını, hemen kucağıma verdiler. Kuaförüm 'Abla, madem sevdin, al götür. Sizin oralar bahçeli, rahat bakarsın' deyince dayanamayıp aldım. Parmağımla gövdeyi oranlarsanız, o gün için ne kadar ufak olduğunu tahayyül edebilirsiniz sanırım. Büyüdükçe hırçın bir karakteri oldu ama bizim ondan vazgeçmemiz imkansız. Bazen sayesinde elimizin-kolumuzun berelendiği oluyor, yine de çok seviyoruz onu. Bir British Shorthair kırması ve çok güzel bir dişi kedi. Kısırlaştırdık ve düzenli olarak veterinerine götürüyoruz.

ZİBİD. (alt ortadaki ve sadece pati fotosu ona ait) İkinci ve umarım son kedimiz:)) Evet çok seviyoruz, imkan olsa çok kedi bakabiliriz ama maalesef hakkıyla bakmak istiyorsanız, oldukça masraflı bir sevgi bu. Aşısı, maması, ameliyatı, vs.. O nedenle nüfusumuza hepsini alamıyoruz mecburen. Bu da hesapta olmayan bir aile ferdiydi. Fotodaki sarman kedinin torunuydu ve geçen yaz birdenbire bahçede belirdi bir gün. Çok ürkek bir erkekti. Epey uzun bir süre sevmek için bile olsa yakalayamadık. Neyse ki sonunda çevik davranıp yakalayabildim. Bağrıma bastığım anda mırlamaya başladı ve bir daha bırakmadı bizi. PAKO'dan farklı olarak - tıpkı dedesi gibi- iyi ve yumuşak mizaçlı bir hayvandı, bu yüzden çok sevdik onu. Bir ara İstanbul'da yaşayan oğluma götürdüm, çok seviyordu. Fakat bahçeye girip çıkmaya alışmış hayvan, apartman dairesinde birden huy değiştirdi, ısırır-tırmalar oldu. Tam bir mantık adamı olan oğlum da bağrına taş basarak onu İzmir'de bakmamızın  daha iyi olacağını söyleyerek geri gönderdi. Artık bizimle. Kınalı patilimiz o bizim.

Gelelim Mısır'ımıza, rahmetli Mısır'ımıza..Yan komşumuzun bakımında ama her daim bizim evde bir sarmandı o. Çünkü evin oğlu, aklısıra disiplin altına almak için, epey hırpalıyordu onu. O da garibim, bizden sevgi gördükçe gitmiyordu. Çok iyi huylu bir erkek kediydi, sevdiriyordu kendini. Önceleri  evde başka kedi olduğu için kapalı balkonumuza aldık kış gecelerinde. Sonra PAKO'nun bütün hırçınlığına rağmen içeride olmaktan çok mutlu oldu, biz de tabii. Ama geçen Mayıs'ta site içinde hız limitine uymayan bir şoförün kurbanı oldu yavrum. Yan komşuların bahçesine, ağaç altına el birliğiyle gömdük ve halen huşu içinde anıyoruz onu.

Bir de ZİBİD'in kardeşi olduğunu bildiğimiz KARAMUK var, dişi. Ona da penceremizin içinde köpükten bir kutu ayarladık, orada yatıyor. Şimdilik sadece besliyoruz. Onu da Çiğli Belediyesi Veterinerliğine götürüp aşılatmayı düşünüyorum. Çok uslu ve sevecen. İçeride olmak için can atıyor şekerim. 

Hayvan sevgisi çok acayip bir şey; insanın içinde varsa vardır, yoksa da yoktur. Sonradan olabilen bir şey pek değil. Genlerinizde olmalı. Fakat kesin olan bir şey var ki; eğer ebeveynin birisi dahi sevmiyorsa, çocuğun sevmesi çok zor, öykünüyor ister istemez. Ama ebeveyn seviyorsa, çocuk da bu sevgiyi öğreniyor küçük yaşta. Ve eğer içinizde varsa, o zaman ne kıl düşünüyorsunuz, ne tüy..O sevgi herşeyden ağır basıyor. Bizim oğlumuz İstanbul'a gittiğinden beri, yani 3 yıldır, içine düştüğümüz korkunç boşluğu bir nebze olsun doldurabilen varlıklar onlar. Elbette evladımızın yerini tutmaları mümkün değil, söylemek istediğim bu değil; bu, elmalarla armutları toplamak gibi birşey olurdu. Ama bizi oyaladıkları ve neşe getirdikleri kesin. İçinizden sevginin hiçbir türü eksik olmasın inşallah. İyi geceler ve bu güzel mim için teşekkürler sevgili Nilgün Abla..








12 yorum:

  1. çok şekerler ablacığım :) çok dogru yazmıssın büyükler sevmiyorsa cocukların sevmesi zor bizimkiler evde hiç sevmedikleri için ben de sevmeyi çok sonradan ögrenenlerdenim ama hala uzaktan sıkı fıkı değil ama sevenlere de saygılıyım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. SERAPCIM ZİBİD ÇOK GÜZEL VE SEVİMLİ:)
    İNSANIN FITRATINDA OLAN SEVGİYİ DIŞARI ÇIKARIP YARATILAN HER ŞEYİ SEVMESİ GEREK HER NESNENİN SEVGİYE İHTİYACI VAR HELE Kİ CANLI VARLIKLAR;
    SEVİLDİKLERİNİ BAKIŞLARIMIZDAN BİLE HİSSEDİYORLAR
    SANA SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM ZİBİDE ÖZEL SEVGİLER:))

    YanıtlaSil
  3. Zibid'in biz de hastasıyız. Pako sevdirmediği için ona mecburen uzak duruyoruz, onu manen seviyoruz. Fakat Zibid kendini zorla sevdiriyor. 7 kralla barışık o. Bol bol mıncıklayabiliyoruz. Bu yüzden ondan vazgeçmemiz mümkün olmadı..Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ablacigim,kedilerin çok sevimliler,
    bizde kedi beslemeyi sevenlerdeniz,bir tane erkek kedimiz var,adi "kerata" :)
    Esim 6 sene once onu sokakta bulmustu,durumu çok kotuydu veterinere goturup ameliyat filan yaptirdik,yasamaz igneyle oldurelim dediler,'esim kesinlikle olmaz onun gozlerinde yasama istegi var demisti'.2 hafta klinikte kaldi daha sonrasinda eve getirdik.Biraz rahatsiz olsada zaman zaman,ilaç tedavisi uyguluyorum,duzeliyor,ama hala yasamak için israr ediyor :))

    Sadece kedi degil bir çok hayvan besledik ve hala besliyoruz :)
    Sevgilerimi biraktim size ve kediciklere ;)

    YanıtlaSil
  5. Mihriban, bence de eğer kediciğinizin ömrü varsa daha çok yaşar. Allah yardımcısı olsun, sizden de razı olsun tabii bağrınıza bastığınız için. Ben sokak köpeklerini bile eller ve severim, sadece kedi değil. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. canım bunlar çok güzeler ve biliyormusun isimler rahmetli annemin de kedilerine verdiği adlar onunda MISIR ı 11. kattan kuş avlamak için zıplamasıyla sosuzluğa gitti.

    3günlük yavru aldığı ankara kırması PAKOsu da annemin vefatından sonra kardeşimizle 3-4 yıl daha yaşadı ama bir kaç ev değiştirince(kediler ev bağımlısıdır insandan daha çok) son evi bahçeliydi o yıllarda kardeşim işteyken bir yolunu bulup gitmiş bir daha haber çıkmadı.
    kıl tüy sorunumuz yok olsun varsın aşıları tam nasılsa :)))
    güzel yüreğin hiç sıkıntı çekmesin canım o kınalı patiği çok öpüyorum:))

    YanıtlaSil
  7. Bunlar çok şekerler canım yaaaa:))
    ben de çok severim hayvanları ama maalesef evimde bakamıyorum gerçi bahçemize çok sayıda kedi geliyor onlarda bizim kedilerimiz :))
    Evde artan ne varsa hep veririm karıncıkları doyar sularını yaz kış hiç ihmal etmeden kaplarına doldururm bir de kömürlüğümüz var ki her sene minik minik yavruları olur orda :))
    Canım 5 marttaki buluşmayı sormuşsun cumartesiye denk geldiği için maalesef ben çalışıyorum pazar olsaydı memnuniyetle gelirdim...
    Lezitada buluşmak üzere hoşcakalll.....
    Size iyi eğlenceler ....

    YanıtlaSil
  8. Haticecim, seninle ortak noktamızın çok olduğu çok bariz..Sağolasın canım benim..

    Yıldızcım, canın sağolsun. Naapalım, bir dahaki etkinlikte görüşmek üzere inşallah..

    Burcucum, sonradan da olsa edindiğin sevgin daim olsun canım..Gayretini görmek bile güzel..

    YanıtlaSil
  9. Allah'ım bunlar ne böyle yaa!Öpmeli sevmeli yoğurmalı bunları...Zibit benim evlendikten sonraki ilk kedim canım oğlum Archie'ye benziyor.Ben panda kılıklı kedilere taparım biliyor musun?Canım benim beni kırmadın ya sana ne diyeyim ben daha...Daha çok kedi,daha çok paylaşım.

    YanıtlaSil
  10. Ablacım, sağolasın. Seni kıracağıma, ...... devamını biliyorsun zaten..Hayvan mimi olsun, canımı iste:))

    YanıtlaSil
  11. Pako, Zibid ve Karamuk, çok tatlısınız ve sizi böyle seven bir insanınız olduğu için şanslısınız. Üçünüzü de göbüşünüzden öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Aybigecim; herkese yetecek kadar göbüşlerinden öpeceğim..Yeter ki hayırlısıyla İzmir'e döneyim..Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...