Sayfalar

17 Aralık 2010 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KARNIBAHAR

Zeytinyağlı karnıbahar tarifi
Zeytinyağlı karnıbahar yemeği tarifi


Düne kadar karnıbaharın haşlama salatasını, ogratenini, kıymalı yemeğini ve sarmısaklı yoğurtlu haşlamasını yapıp yemiştim, hepsine de bayılırım; ama geçen gün, öğle yemeğinde mutlaka sebze yiyen bendeniz, elimdeki tek sebze olan karnıbaharla zeytinyağlı yemek yaratmak durumunda kaldım ve inanın şaşırtıcı derecede lezzetli oldu. 'Bugün ne pişirsem?' diye düşünenlere alternatif olabilir diye de paylaşmak istedim. Hem tam zamanı, hem de sevgili takipçilerim arasında şu aralar diyette olan arkadaşlar olduğunu biliyorum:)) belki onlara da bir değişiklik olur dedim. Afiyet olsun..

Malzemeler
************

1 adet orta boy karnıbahar
1 adet soğan
1 adet yeşil biber
7-8 sap maydanoz
2 yemek kaşığı domates salçası
1 havuç,1 adet domates
Zeytinyağı-tuz-karabiber isteğe bağlı
1 su bardağı su

Yapılışı:
*****************
Karnıbaharı yıkayıp çiçek çiçek ayırın. Soğanı yemeklik, biberi de dilim dilim doğrayıp zeytinyağında çevirin. Rendelediğiniz havucu ekleyin, biraz daha pişirin. Salçayı ekleyin, kokusu gidene kadar kavurduktan sonra tuzunu, karabiberini ve suyunu koyup kaynatın. Karnıbaharları ekleyip karıştırın, en üste domatesi de küp küp doğrayın ve yayın.Kapağını kapatıp karnıbaharlar yumuşayıncaya kadar pişirin. Altını kapatmadan önce ince kıydığınız maydanozu katıp karıştırın. Soğuk veya sıcak servis edin.




11 yorum:

  1. Bayılırım karnıbahara tabağı alıp kaçmam lazım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sağol Deryacııım, afiyetler olsun hayatım..

    YanıtlaSil
  3. vallahi bugün öğlende ben yedim şekerim.pişti olduk herhalde ama ben açlıktan fotoğraflamayı unutmuşum.ellerine sağlık.güzel haftasonları.

    YanıtlaSil
  4. ELİNE SAĞLIK BEN İÇİNE YAZIN KURUTTUĞUM DOMATES VE BİBERLERDEN DE KOYUYORUM:))ŞİFA OLSUN,
    SOBA ÜSTÜNDE AYVAYI EN KISA ZAMANDA PİŞİRİP YEMEN DİLEKLERİMLE SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. karnıbaharın nesi güze olmaz ki:)
    en çokta kızartmasını severim ama yemeğide favorilerim arasındadır.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. İlahi Bernacım, sabah sabah beni güldürdün, Allah da seni güldürsün, Pişti haa..hahaha..:))

    Feriha ablacım, senin yaptığın şekliyle de ne lezzetli oluyordur kimbilir..Sağolasın..

    Yeşimcim, kızartma yememe prensibimden dolayı, kızartmasını yılda biri geçmeyecek şekilde yiyorum, yoksa bayılırım ben de..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. Yarınki öğle öğünümün tarifini buldum, sağol. Tabii benimki havuçsuz olacak, yasak o:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Biliyorum maalesef, bir de bezelye..Onlar şekerli oldukları için kalori kontrolünü zorlaştırıyorlar. Bu nedenle, diyetisyen biraz da atak değilse, yasaklamak en pratik yöntem oluyor ne yazık ki..Neyse canınız sağolsun, biraz kolaylayınca yersiniz artık..Kolay gelsin, sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. selamlar arkadaşım.enfes görünüyor gerçekten.sevgiler gönderiyorum ve mutlu bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  10. sevgili arkadaşım bir eksiğimi farkedip giderdim hemen.seni izlemeye almamışım meğer.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Minticim, çok teşekkür ederim canım, tahminimden çok daha lezzetli olarak beni de şaşırttı inan. Ayrıca izleyici sayıma katkıda bulunduğun için sağolasın :)) Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...