Sayfalar

7 Aralık 2010 Salı

VİŞNELİ PASTA

Vişneli pasta tarifi
Vişneli pasta nasıl yapılır 


Melez lezzetlere bayılırım (annem ve jenerasyonu buna uyduruk sıfatını uygun görüyorlar genellikle:))  Atıyorum, iyi bildiğim bir yemeğin etli kısmıyla, başka iyi bildiğim bir yemeğin üzerinin sosunu birlikte kullanıp yeni bir tat yaratmak en sevdiğim yemek oyunudur. Mutlaka sizler de zaman zaman böyle şeyler yapıyorsunuzdur. Tabii bu aynı zamanda bir risk. Ya tutmazsa? Ama risk bu..Göze alınacak. Bu pasta da aynen böyle doğdu. Geçen gün yaptığım 'labnesiz tiramisu' gibi gayet iyi sonuç verdi ve her misafire değişik lezzetler tattırma sevdası bir kez daha zaferle sonuçlandı. Dener misiniz bilmem ama tavsiye ediyorum..Afiyet olsun..

Malzemeler:
******************

Tabanı için:
---------------
*4 yumurta
*3,5 kahve fincanı şeker
*3,5 kahve fincanı un
*Yarım kahve fincanı kakao
*1 paket kabartma tozu
*İstenirse 1 paket vanilya


Arasına sıralamak için:
---------------------------
*1 kase dondurulmuş vişne

Islatmak için:
----------------
*1 su bardağı ılık su
*1 tatlı kaşığı nescafe
*1,5 tatlı kaşığı şeker
*Vişnelerin süzülen suyu

Muhallebisi:
----------------
*1 litre süt
*1 kahve fincanı un
*1 kahve fincanı nişasta
*1 yumurtanın sarısı
*Yarım su bardağı şeker
*İstenirse damla sakızı veya vanilya

Yapılışı:
****************
*Öncelikle tabanını yapmak için yumurtalarla şekeri iyice köpürterek çırpın.
*Üzerine diğer tüm malzemeyi ekleyerek karıştırın.
*Mümkünse kelepçeli kalıba dökerek önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kürdan testini geçene kadar pişirin.
*O pişerken nescafe'li kek ıslatma sıvısını karıştırarak hazırlayın.
*Fırından çıkan sıcak pandispanyanın üzerine yayarak dökün ve ıslatın.
*Islattıktan sonra vişneleri sıralayın (ikinci resim).
*Muhallebisi için tüm malzemeyi bir tencereye koyun ve tel çırpıcı yardımıyla karıştırarak pişirin.
*Mikserle 15-20 dakika çırpın.
*Vişnesi serilmiş kekin üzerine dökün.
*Dolapta en az 2-3 saat soğutun ve kelepçesini çıkarıp dilimleyerek servis edin. 











28 yorum:

  1. Harika görünüyor, canım çekti, hemen yapmam lazım:) Keşke yakın bir yerde olsaydım da kapınızı çalıverseydim, bir dilim ikram ediverseydiniz ne güzel olurdu:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de böyle karıştırma meraklısıyım çokta güzel oluyor gerçekten yeni lezzetlerde çıkıyor ellerine sağlık Serapcığım iyi dileklerin içinde çok teşekkür ederim sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Bir sürü yemek bu yolla bulunmuştur herhalde.Önemli olan lezzeti yakalamak.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ah Fadişçiğim ne iyi olurdu vallahi..Çok da güzel olmuştu..Neyse bir dahakine inşallah. Sen İzmir'de olduğunda haber et, bir saatimi alır en fazla..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  5. Mineciğim, yaşasın uyduruk lezzetler diyorum o zaman..Bunca milyonlarca yemek böyle böyle türemiştir zira, başka nasıl olacak?:)) Sağol canım, iyi geceler..

    YanıtlaSil
  6. Petekçiğim, görmüşsündür, senden hemen önce Mine'ye ben de aynı şeyi söyledim..Kombinasyon sistemi..Başka nasıl olacak ki?:)) Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar; bana bıraktığın güzel yoruma gönülden teşekkürlerr.. Linki tıkladım ama açanadım...Acımı paylaştığın tekrar teşekkür ederim...öptüm...

    YanıtlaSil
  8. Zehracım, benim blogda müsait olduğun bir zamanda geri gidebilirsen, 17.09.2010 tarihli ve 'CEVDET ANAGÜL, 17.09.1933-23.06.1997' başlıklı kaydı okuyabilirsin. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. serapcım ellerine sağlık enfes olmuş pasta.şu anda naılda canım istedi bir bilsen.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bernacım, sen şu an olmadığı için yiyemiyorsun, ya ben? Ben kilo korkusuna dolapta son iki dilim durduğu halde yiyemiyorum..Offf..Sağol canım benim.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık bugün bende kendimce uydurup yaptım birşeyler hazır pasta tabanla:)) arada hoş oluyor bu denemeler.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Helede evde yeterli malzeme olmayinca insan yaraticiligini kullanmak zorunda kaliyor bazen. Cok da güzel oluyor o annlerimizin uyduruk dedigi yemekler.
    Senin melez pastanda denemeyi hakediyor. Ilk firsatta denemem lazim benimde:))

    YanıtlaSil
  13. Serapçım, ellerine sağlık. Neden uyduruk olsun, tam tersi bence bunun adı yaratıcılık. Süper görünüyor valla.

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım,nefis bir pasta olmuş..
    Bayıldım görüntüsüne, aç halimle yiyebilirim sanıyorum sabah sabah :)
    Sağlık ve afiyetle..
    sevgilerim..

    YanıtlaSil
  15. Serap'çım Cuma günü doğum günüm ve 2 gündür kolay yapılabilir, lezzetli bir pasta arıyorum ama bu arada o kadar yoğunum ki nasıl araya sıkıştırayım diye düşünmüyor da değilim. Pasta tarifin tam benlik vişneli. Emeklerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  16. Sağol Haticecim, sonuç güzel olduktan sonra neden uydurmayalım ki..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  17. Süntercim, şimdiden kolay gelsin canım, gelecek de, emin ol..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Sağol Çenebazım, naçizane yaratmışız bi lezzet, tadına bakalım dimi? Sevgiler kardeşim..

    YanıtlaSil
  19. Sağol Zelihacım, afiyet şeker olsun:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Nilgüncüm, üstelik bu pasta hem kremasız yani anti-kolestrol ! hem de sonucu garanti bir pasta. Tutar mı tutmaz mı tasası gütmeden yapabilirsin. Nice yaşlar olsun canım.

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık oldukça lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  22. Sağol Saadetçim, yiyenler de öyle dedi:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. Serapcığım tekrar merhaba pastan harika olmuş el
    lerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Sağol Deryacım, eksik olma..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. ben de yeni denemeler yapmayı çok seviyorum, harika olmuş ellerine sağlık sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  26. Feriha Ablacım, bence biz hepimiz bu sebeple bu platformda buluşuyoruz. Yenilerini üretmek, paylaşmak için. Sevgiler ablam..

    YanıtlaSil
  27. iyi günler bende pasta yapayım dedim sizin bu tarifi gördüm kremasında şeker yokmu bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  28. Canım; adsız yorum bıraktığınız için size gelip cevaplayamadım, umarım buraya tekrar bakarsınız. Tabii ki var, yarım bardak şekerimiz var muhallebide ama yazmayı unutmuşuz, kusura bakmayın. Uyardığınız iyi oldu, hemen düzeltiyorum:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...