Sayfalar

16 Eylül 2010 Perşembe

GALETALI PARMAK TAVUK

Galetalı parmak tavuk tarifi
Galetalı tavuk tarifi 
Tavuk kalamar tarifi 


Tavuk yemeklerinde göğüs eti (bonfile) kullanıyorum ben. Pek çok kişinin göğüs etinden hazzetmediğini de biliyorum ama bizim ailece tercihimiz bu yönde, hatta oğlum bile İstanbul'da kendine hep böyle alıyor tavuk etini. Karşıyaka'da bankacılık yaptığım dönemlerde, öğle yemeklerimizi yediğimiz bir "Ayşe Teyze'nin Yeri" vardı, Eshot sokağında pasaj içinde. İlk kez orada yedim ben göğüs etinin bu halini ve bayıldım. O, enikonu yağda kızartıyordu gerçi ama ben az yağlı yapmanın formülünü hemen buluverdim:) Denemek isterseniz buyurun, afiyet olsun.. 

Malzemeler:
**************

*2 adet tavuk göğüs eti 
*Bir kase kadar galeta unu
*Kırmızı pulbiber, kekik, tuz, istenirse köri
*Tavanın dibinde yarım parmağı geçmeyecek kadar zeytinyağı

Yapılışı:
**********
*Göğüs etlerini önce iki - üç kat filetoya ayırın veya hazır fileto edilmiş olanlarından alın. 
*İnce uzun şeritler halinde kesin, çok uzun olacağı için boylamasına tekrar ikiye - üçe ayırın. 
*Derin bir kabın içinde galeta ununu,  tuzu, pulbiberi, kekiği ve istenirse köriyi iyice harmanlayın. 
*Parmak dilimli tavuk etlerini bu galeta karışımına atıp iyice bulayın. 
*Az yağınızı mümkünse vok tavaya alıp kızdırın ve etleri alıp tavaya atın. 
*Harlı ateşte etler suyunu salıp makul miktarda çekene kadar tavayı sallayarak kavurun. 
*Yanında ister ekmek, ister patates - pilav türü bir eşlikçiyle servis edin ama salatayı sakın eksik etmeyin:)  
Not: Etler çok çabuk pişmektedir, o nedenle tavaya bol bol değil de birer - ikişer avuç atarak birkaç parti halinde pişirin. Hepsi bir atıldığında hem pişmesi zor olur, hem de sertleşir ve lezzetsiz olurlar. 


4 yorum:

  1. Bizde sağlıklı olduğu için göğüs etini tercih ediyoruz ama artık benimde önerilen sağlık diyetleri hakkında kuşkularım var acaba doğru mu diye çünkü bir on yıl bile geçmeden her şey değişiyor ama bu şekilde yapılınca eminim harikadır ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Mineciğim, bazen hepimiz sağlık konusunda salık verilenlerden kuşkulanıyoruz ama elimizden geleni de yapmaya devam ediyoruz. Böyle de gerçekten lezzetli oluyor. Tavsiye ederim. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. Serapçım, tam öğlen saati seni ziyaret edince, çok iştah açıcı geldi.Eline sağlık, ben bunu yağlı kağıtta fırında da yapıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Dilekçim; canını çektirebildiysem ne mutlu bana:)) Ama ne hikmetse senden başka kimsenin canı çekmemiş anlaşılan:)))))))) Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...